Workshop voor docenten op 23 september (Utrecht)

Het Europese TILA-project (www.tilaproject.eu) wil taalonderwijs betekenisvoller en authentieker maken door zinvolle interacties tussen leerders in een interculturele context mogelijk te maken. Hiervoor worden verschillende digitale toepassingen gebruikt.
Op dinsdag 23 september a.s. organiseert TILA een workshop over deze digitale toepassingen in het talencurriculum. Het bevorderen van internationalisering staat daarbij centraal. De workshop vindt plaats tussen 13.15 en 17.00 uur in Utrecht en is gratis toegankelijk.

Meer specifiek zullen onderstaande onderwerpen worden behandeld:
1. Wat is telecollaboratie? Wat is de meerwaarde hiervan voor het talenonderwijs/CLIL?
2. Wat zijn effectieve taken voor telecollaboration?
3. Welke interactieve internettoepassingen hebben we tot onze beschikking? Wat kan je daarmee doen in je onderwijs?
4. Hands-on gedeelte Open_Sim (3D virtuele omgeving)
5. Welke oplossingen biedt TILA voor de taken die leerlingen op jouw school moeten uitvoeren?

Ben je docent vreemde taal op school en zou je meer willen weten over deze onderwerpen? Meld je dan voor de workshop bij tila@uu.nl voor 10 september 2014 en vermeld daarbij:
Je naam:
Functie:
Naam school:
Adres school:
e-mail:

Meer specifieke informatie over locatie en andere praktische zaken zullen later aan de deelnemers worden verzonden.

Alvast meer weten over TILA? Zie de algemene video, of de video die speciaal gaat over het gebruik van virtuele werelden bij het leren van een vreemde taal.

Advertisements
This entry was posted in Project info. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s